History

Sunday, 3 April 2011

ජපන් සුනාමිය

ජපානය පමණක් නොව මුළු ලොව ම කමිපාවට පත්කරමින් ඒ රටට කඩා වැදුණු සුනාමිය ඉතිහාසයේ සඳහන් විනාශකාරීම සුනාමියක් වෙයි. අවුරුදු කිහිපයකට ඉහත අප රටට කඩා වැදුණු සුනාමියේ දී අපි සුනාමිය යන්න ජපන් වදනක් බව දැන ගතිමු. සුනාමියට එලෙස නමක් තැබීමට ජපන් ජාතිකයන්ට සිදු වූයේ එය ඒ රටට අහඹු සිද්ධියක් නොවන නිසා බව පැහැදිලි ය. එහෙත් පසුගියේ සතියේ ඇති වූ සුනාමිය ජපානයට ද ඔරොත්තු නො දෙන්නක් වී ඇත. එහි ප්‍රතිඵල ඊනියා දෙවැනි ලෝක යුද්ධයෙහි ප්‍රතිඵලවලට ද වඩා විනාශකාරී බව දැන් හෙළිදරවු වී ඇත. ජපන් සුනාමිය ද මහාසයුරේ සිදු වූ භූමිකමිපාවක් හේතුවෙන් හටගැනී ඇත. භූමිකමිපා සිදුවන්නේ හුදෙක් භෞතික හේතු මත පමණක් යැයි අපි සිතමු. අප එසේ සිතනවාට වඩා අපට එසේ සිතන්නට පුරුදු කෙරී ඇත. මෙරට සිටින බටහිර භූවිිද්‍යාඥයන් ද භූමිකමිපා ඇතිවන්නේ කෙසේ දැයි අපට කියා දෙනු ඇත. එහෙත් ඔවුන් කියා දෙනු ඇත්තේ ඔවුන් දන්නා විද්‍යාවට අනුව ය. බටහිර ක්‍රිස්තියානි නූතනත්වය පදනමි කරගෙන ඇති වී තිබෙන විද්‍යාවෙන් සියල්ල තේරුමි ගත හැකිය යන මුළාව අප ප්‍රතික්‍ෂෙප නොකළහොත් අප වැඩිකල් නොගොස් මහත් ව්‍යසනයකට ගොදුරු වනු ඇත.

ජපන් සුනාමිය හේතුවෙන් එරට න්‍යෂ්ටික බලාගාර කිහිපයකට මහත් හානි සිදු වී ඇත. එය චර්නොවිල් ව්‍යසනයට වඩා භයානක ය. ජපානයේ විදුලි බල ශක්තිය නිපදවීම අඩුවීම හේතුවෙන් එරට වැසියන්ට තමන් හුරු පුරුදු වී තිබූ ජීවන රටාවෙන් වෙන් වීමට සිදු වී ඇත. භූමිකමිපාව හා සුනාමිය හුදෙක් ස්වාභාවික හේතු මත පමණක් ඇතිවිණි යැයි උපකල්පනය කළ ද න්‍යෂ්ටික බලාගාර විනාශවීම නිසා සිදුවන විනාශය ස්වභාව ධර්මයට පමණක් භාර දී පැත්තකට වීමෙි හැකියාවක් අපට නැත. න්‍යෂ්ටික බලාගාර ඉතා පැහැදිලිව ම බටහිර විද්‍යාවෙි හා තාක්‍ෂණයේ ප්‍රතිඵලයකි. මෙහි දී පඬියන් තමන්ට සුපුරුදු බටහිර ගැති බවින් තම ව්‍යාජ පාණ්ඩිත්වය විදහා දැක්වීමට න්‍යෂ්ටික බලාගාරවල ඊනියා හොඳ පැත්ත ගැන මෙන් ම නරක පැත්ත ද පෙන්වනු ඇත. ඔවුන් හැමදාම ගන්නා පිහිය එළියට ඇද එය මිනිසකු මැරීමට ද යොදාගත හැකි වුවත් අප පිහි පාවිචිචිය අත්නොහරින බව පෙන්වනු ඇත. බොහෝ දේවල හොඳ මෙන් ම නරක ද ඇති බව පෙන්වීමට බටහිර ගැති පඬියන් අවශ්‍ය නො වෙි. පිහිය නිපද වූ දිනයේ සිට අද දක්වා පිහියෙන් ඇන මරනු ලැබූ පුද්ගලයන් සංඛ්‍යාව දැනගැනීමට සමික්‍ෂණයක් කිරීම පඬියන්ට ම භාර දෙමු.

මිනිසුන්ට න්‍යෂ්ටික බලාගාර අවශ්‍ය වන්නේ වැඩිපුර බල ශක්තිය නිපදවා ගැනීමට ය. මිනිසුන් වැඩි වැඩියෙන් බල ශක්තිය නිපදවීමට උත්සාහ දරන්නේ ඇයි? තණ්හාව, ලෝභය ආද්‍රිය හැරෙන්නට එයට දිය හැකි වෙනත් පිළිතුරක් වෙි ද? බටහිර තාක්‍ෂණය මිනිසුන්ගේ තණ්හාව වැඩි කිරීමට කටයුතු කරන බව රහසක් විය නො හැකි ය. බටහිර තාක්‍ෂණය බටහිර විිද්‍යාවෙන් හෝ බටහිර විද්‍යාව බටහිර තාෂණයෙන් හෝ වෙන්කළ නොහැකි ය. එක් ආකාරයකින් ගත්කල බර කරත්තයට බැඳි ගොනුන් දෙදෙනකු මෙන් බටහිර විිද්‍යාව හා බටහිර තාක්‍ෂණය බැඳී ඇත. අපි බර කරත්තයේ නැගී අපට අවශ්‍ය තැනකට ගොනුන් දක්කන්නේ යැයි සිතමු. අපට යෑමට අවශ්‍ය තැන කුමක් ද යන්නත් බටහිර විිද්‍යාවට හා තාක්‍ෂණයට අවශ්‍ය අප කුමන තැනකට ගෙන යෑමට ද යන්නත් අතර ගැටුමක් ඇතැයි මම නො සිතමි. බරකරත්තයට බැඳ ඇත්තේ අපට අවශ්‍ය ගොනුන් ය. මෙහි දී අප යන්න යෙදීමෙන් වැරදි අදහසක් ඇතිකර ගත යුතු නො වෙි. අපි, එනමි ආසියාවෙි අප්‍රිකාවෙි රටවල ජනතාව කරත්තයේ වාඩි වී යමු. එහෙත් කරත්තය දක්කන්නේ අප නො වෙි. කරත්තයට ගොනුන් බැඳ ගත්තේත් අප නො වෙි. ගොනුන් බැඳ ගත්තේත් කරත්තය දක්කන්නේත් බටහිරයන් ය. එපමණක් නොව අප කරත්තයට බලෙන් පටවාගත්තේත් ඔවුන්ම ය.

පසුගිය අවුරුදු පන්සියක පමණ කාලයක බටහිරයෝ බරකරත්තයේ ගමන්මග තමන්ට අවශ්‍ය පරිදි නියම කර ගනිති. ඔවුහු නව දැනුමක් නිර්මාණය කළහ. ඒ දැනුම බටහිර ග්‍රීක යුදෙවි ක්‍රිස්තියානි චින්තනය මත පදනමි වෙයි. ඔවුහු නව ජීවන ක්‍රමයක් හඳුන්වා දුන්හ. ඉන්ද්‍රියන් පිනවීමට මිනිසුන් පොළඹවන, සාමූහිකත්වය වෙනුවට පෞද්ගලිකත්වය ඉස්මතු කරන, වියුක්ත චින්තනය මත පදනමි ව දැනුම නිර්මාණය කරන, රේඛීය න්‍යායක් (තර්කයක්) ඔස්සේ නිගමනවලට පැමිණෙන, මිනිසා ස්වභාව ධර්මයෙහි ස්වාමියා බවට පත්කිරීමට උත්සාහකරන, අධර්මිෂ්ට සමාජයක් නිර්මාණය කළහ. කැලෑ කපන්නන් ඉක්මනින් ධනවතුන් වන්නාක් මෙන් ස්වභාවධර්මයට හානිකර ආර්ථිකයක් ඉක්මනින් වැඩී ගියේ ය. බටහිරයෝ එය දියුණුව ලෙස නමි කළහ. ඒ ඊනියා දියුණුව සමග මිනිස්සු ආධ්‍යාත්මික ව පිරිහුණ හ. එසේ පිරිහුණු බටහිරයන්ගේ නොපණත්කමිවලට දඬුවමි දීමට අද ස්වභාව ධර්මය පියවර ගනිමින් සිටියි.

එහෙත් අවාසනාවකට බටහිරයන් විසින් අප බලහත්කාරයෙන් කරත්තයට පටවා ගනු ලැබ ඇත. කරත්තය අධර්ම මාවතේ ගමන් කරන විට අපට ද කරත්තය සමග යෑම මිස වෙනත් ඊනියා විකල්පයක් නැත. අපට අවශ්‍ය නමි කරත්තයෙන් බැස ගිය හැකි ය. එහෙත් අපේ අවශ්‍යතාව තීරණය කරන්නේ කවු ද? අපට කරත්තයෙන් බැසයෑමට කරත්තය දක්කන සුද්දා ඉඩ දෙයි ද? වැඩිම වුවහොත් කරත්තය දක්කන සුද්දා අප මැරෙන සේ කරත්තයෙන් තල්ලුකර දැමීමට තර්ජනය කරනු ඇත. ඇතැමි රටවලට බටහිරයන් ආර්ථික ආදී විවිධ සමිබාධක පැමිණවීම ගැන සිතා බලන්න. සුද්දාගේ මරණීය තර්ජනවලට බිය නොවී අපට කරත්තයෙන් බැසගත හැක්කේ පළමුව අපට බටහිර දැනුම පරාජය කිරීමට හැකිවුවහොත් පමණකි.

බෝධිසත්වයෙන් වහන්සේ සිදුහත් කුමරු ලෙස උපන් අවස්ථාවෙි දී මිහිතලය කමිපා වූ බව පොතපතෙහි සඳහන් වෙයි. ඒ කමිපාවෙන් කිසිවකු මියගිය බව සඳහන් නො වෙි. එසේම උන්වහන්සේ බුද්ධත්වයට පත් වූ දින ආදී වශයෙන් තවත් දින කිහිපයක එලෙස ම මිහිතලය කමිපා වූ බව අපි අසා ඇත්තෙමු. පඬියන් ඒ විශ්වාස නොකරනු ඇත. ඔවුන්ගේ අධර්මිෂ්ට කසිකබල් විද්‍යාවෙි භෞතික නොවන හේතු මත භූමිකමිපා නො සිදුවෙයි. එහෙත් භෞතික නොවන හේතු මත වැසිවැසීමි, භූමිකමිපා, නියඟ ආදිය ඇතිවන බව අපේ සංස්කෘතියෙහි සඳහන් වෙයි. එවැනි භූමිකමිපා කෙසේ වෙතත් වැසිවැසීමි, නැතිවීමි ආදිය ගැන අත්දැකිමි කිහිපයක් මට ද ඇත. පඬියන් ඇතැමිවිට මෙහි දී ඊනියා මිථ්‍යා මත විශ්වාසකිරීම හේතුවෙන් මට දැනට මා දරණ විද්‍යා පීඨාධිපති ධුරයෙන් අස්වීමට කියනු ඇත. මා එම ධුරයෙන් අස්වන්නේ සම්‍යක්දෘෂ්ටික බලවෙිගවලට අවශ්‍ය වූ දිනක මිස මිථ්‍යාදෘෂ්ටික පුහු පඬියන්ට අවශ්‍ය වූ විටක නො වෙි. පඬියන් මා එසේ අස්වන්නේ නැතිනමි භෞතික නොවන හේතු මත වැසිවස්සා පෙන්වන ලෙස මට අභියෝග කරනු ඇත. එයට ඇත්තේ එක් පිළිතුරක් පමණකි. රට අධර්මයෙන් ධර්මයට පත්වු විට එවැනි වැසි ඔවුන්ට ද දැනෙන පරිදි වසිනු ඇත. එය විද්‍යාව නොවෙි යැයි ද මගේ කියමන ඊනියා විද්‍යා දාර්ශනික කාල් පොපර්ගේ අසත්‍යකරණයට ලක්කිරීමට නොහැකි ප්‍රස්තුතයක් යැයි ද පඬියන් කියනු ඇත. මා එවිට ඔවුන්ට අභියෝග කරන්නේ පොපර්ගේ අසත්‍යකරණයට ලක්කළ හැකි එකදු විද්‍යා ප්‍රවාදයක් වුවත් ඉදිරිපත් කිරීමට ය. පඬියන්ගේ අවාසනාවකට බටහිර විද්‍යාව, එය ක්‍රියාත්මකවන ආකාරය, එහි දර්ශනය ආදිය ගැන පමණක් නොව එහි යටත්විජිතවාදී ආධිපත්‍යය ගැන ද සුළු දැනීමක් මට ද ඇත. අප පඬියන්ට කියන්නේ ඔවුන් බොහෝ දෙනකුට ඉගැන්වීමට නිිදහස් අධ්‍යාපනය නාමයෙන් මෙරට දුගී දුප්පත් ජනතාව අනේක දුක් පීඩා විඳ මහත් පරිත්‍යාග කර ඇති බවත් පොපර්් හෝ වෙනත් සුද්දකු (සුදු බටහිරයකු) හෝ කියා ඇති කියමන් උදුරා දක්වමින් තම ව්‍යාජ පාණ්ඩිත්‍යය ප්‍රදර්ශනය කිරීමට පෙර දිනපතා සුද්දන්ගේ දැනුමෙන් බැටකන ඒ අහිංසක ජනතාවගේ සංස්කෘතියේ ඇති දෙවො වස්සතු කාලෙන ගාථාව මතක් කරගන්නා ලෙසත් ය. දෙවො වස්සතු කාලෙන යන්න නැවතත් ක්‍රියාත්මක කිරීමට අපි පඬියන්ට කන් නොදී රට ධාර්මික කිරීමට පියවර ගනිමු.

ජපන් සුනාමිය ගැන අපි කණාගාටුවෙමු. මරණ සංඛ්‍යාව දැනටමත් එකොළොස්දහස පසුකර ඇති අතර ඉදිරියේ දී මුහුණ පෑමට සිදුවන බලශක්ති අර්බුදය හමුවෙි ජපානය තවත් අසරණ වනු ඇත. එහි ප්‍රතිඵල අපට දැනෙනු ඇත්තේ ජපානය දෙන ආධාර කපා දැමීමට ඉඩ ඇති බැවිනි. බටහිර රටවල් මාෂල් සැලැස්ම වැනි ක්‍රියාමාර්හයක් අනුගමනය කර ජපානය ගොඩගැනීමට කටයුතු කරාවි යැයි බොහෝ දෙනකු සිතනු ඇත. එසේ නැතහොත් ජපානයේ ස්වශක්තිය මත පදනමි වී නැගිටීමට උත්සාහ කරනු ඇතැයි සිතනු ඇත. එහෙත් ඔවුන්ගේ අවාසනාවට ඒ යුගය පසු වී ඇත. අද එවැනි විභවයක් ලෝකයට නැත. ඊනියා ලෝක යුද්ධවලට මැදි වී ලෝකය අසරණ බවට පත්කළ රටවලට හා බටහිර ක්‍රිස්තියානි නූතනත්ව යටත්විජිතවාදයෙන් ලොව දුගී බවට පත්කළ රටවලට ඒ ක්‍රමය ඔස්සේ තවත් අනාගතයක් ඉතිරි වී ඇතැයි නො සිතමු. මෙි එළඹ ඇත්තේ බටහිර ක්‍රිස්තියානි නූතනත්වයේ අවසාන වටයයි. ජපානය ආසියාතික රටක් වුව ද බටහිරට තම කවුළු විවෘතකර බටහිර ක්‍රිස්තියානි නූතනත්වයට යටවිය. මළගිය ඇත්තන්ට හා මළවුන්ගේ අවුරුදු දාට නව අර්ථකථන දීමට අපට සිදුවනු ඇත. අප රටෙි ද බටහිර ක්‍රිස්තියානි නූතනත්වයේ ආදීනව අපට නැවතත් වෙනත් කෝණයකින් වැඩිකල් නොගොස් ම කතාකිරීමට සිදුවනු ඇත. බටහිරයන් පොහොර, කෘමි නාෂක, වල් නාෂක ආදිය සමග වස විස අපට එවන බව පැහැදිලි ය. බටහිරයන්ට මුදල් දී වස විස ගෙන්වා පරිසරය අවුල් නොකර බටහිර කෘෂිකර්මය මත පදනමි නොවී ධාර්මික ගොවිතැනක් ඔස්සේ අනාගතය ගොඩනගමු.