Main Logo

Wednesday 21 February 2024

ආසනික් මොටාවෝ පඬි නැට්ටෝ හා රාජපක්‍ෂලා

 

ආසනික් මොටාවෝ පඬි නැට්ටෝ හා රාජපක්‍ෂලා

 

මා හිතන් හිටියෙ උයන්ගොඩ හා වි පෙ ගැන කතා කරන්න. අවුරුදු හැටකට විතර පස්සෙ උයන්ගොඩලා නැවතත් වි පෙට කිට්ටුවෙලා. ඔවුන් නිර්ධන පංතියේ ඉඳන් නිර්ප්‍රභූ කතාවලට මාරුවෙලා. ඔවුන් හැට ගණන්වලවත් කම්කරු පංතියක් ගැන කතා කෙළේ නැහැ. කාලෙ පශ්චාත් කතා තිබුණෙ නැහැ. ඔවුන් කම්කරු පංතියක් ගැන එදා දැන හිටියෙත් නැහැ. නිර්ධන පංතියක් ගැන කතා කෙළේ නිසයි. දැනුමේ ප්‍රශ්නයක්. කාලෙ ට්‍රොට්ස්කිවාදීන් වි පෙන් අහපු ප්‍රශ්නයක් වුනේ හිඟන්නොත් නිර්ධන පංතියට අයිති කියල. සුමනසිරි ලියනගේගෙන් අහන්න. එහි වරද  ලෝකෙ නැති කම්කරු පංතියක් ගැන කිවුව මාක්ස්ගෙ. පශ්චාත් මාක්ස්වාදී කතාවලින් පෙන්වන්නේ මාක්ස්වාදයත් පශ්චාත් මාක්ස්වාදයත් දෙකම අඩුම තරමේ පට්ටපල් බොරුවත් නොවීමයි.

 

ගැන අපි පසුව තවදුරටත් කතා කරමු. ලිපියට ලැබුණු ප්‍රතිචාර වගේ හත් අට ගුණයක් අර පට්ටපල් බොරු විද්‍යාව ගැන තිබුණ.  අපි අද එය කතා කරමු. අවුරුදු තිහකට විතර පස්සෙත් බටහිර විද්‍යාව පට්ටපල් බොරු කියන කතාව පඬි නැට්ටන් ජෙප්පන් සෙප්පන් තේරුම් ගන්න උත්සාහ කරන්නෙ නැහැ. බටහිර විද්‍යාව පට්ටපල් බොරු කියන එකෙන් කියන්නෙ අනෙක් දැනුම් ඇත්ත කියන එක නො වෙයි. සියලු දැනුම් බොරු. මා මෙහි කියන දේත් බොරු. එක වැඩේ සමහර බොරු වැඩ කිරීමයි. වියුක්ත දැනුම්වලට මා පට්ටපල් බොරු කියනවා. ඒක මගේ සංස්කරණයක්.  මාක්ස්වාදය කිසිසේත් වැඩ කරන පද්ධතියක් නො වෙයි.   

 

මේ රටේ බෞද්ධයන් නැති කමයි මූලික ප්‍රශ්නය. ඉන්නෙ බුද්ධාගම්කාරයන්. මේ සියලු දැනුම් බොරු කියල දේශනා කරල තියෙන්නෙ බුදුහාමුදුරුවන්. ඕන නම් කටුකුරුන්දෙ ඤාණනන්ද හාමුදුරුවන්ගෙ පොත් කියවන්න. ඒත් ඒක අවශ්‍ය නැහැ. අනාත්මවාදය කියන්නෙ මොකක් ? මේ භවයෙන් ඊළඟ භවයට යන කිසිවක් නැහැ කියන එක ? ඊළඟ භවයට නොවෙයි ඊළඟ ක්‍ෂණයට යන කිසිවක් නැහැ. කෙටියෙන් කියනව නම් මම කියා කෙනෙක් නැහැ. එහෙත් අප මම යනවා මම කනවා මම හිතනවා වගේ කතා කියනවා. මම කියන එක බොරුවක්. ඒත් බොරුව වැඩ කරනවා. බොරුව නැතුව මොහොතක් ගත කරන්න බැහැ.

මෙල්බර්න් නුවර සංවිධාන

 


Tuesday 20 February 2024

කලින් සටහනට පසුවදනක්

 කලින් සටහනට පසුවදනක්


සංගමයෙන් මා අස් කිරීමට තැටමූ
ලංකා විද්යාභිවර්ධන සංගමය දැන් මොකද කියන්නෙ.
ඔය සංගම් දෙකේම මා සාමාජිකයෙක්
මා කැලණි විද්යා පීඨාධිපතිකමෙන්
අස් කිරීමට වලි කෑ
කැලණි මොටා විද්යාඥයන් මොකද කියන්නෙ.
මට ඒ සංගම් එකක්වත් විද්යා පීඨාධිපතිකමවත් ලොකු නැහැ.
බටහිර විද්යාව පට්ටපල් බොරු

නාථ දෙවියන්ට තිළිණයක්

 ඇමරිකානු විද්යාභිවර්ධන සංගමයෙන්

 (AAAS) 

නාථ දෙවියන්ට තිළිණයක්.

විස්තර පසුවට.

නිර්ප්‍රභූ පංතිය දිනන තුරු

 

නිර්ප්‍රභූ පංතිය දිනන තුරු

 

 

“2024 වසරේදී මැතිවරණ මාධ්‍ය කොටගෙන සිදුවිය හැක්කේ මෙම ප්‍රභූ තාන්ත්‍රික සමාජ පන්තිය අතර මෙතෙක් කල් හුවමාරු වූ දේශපාලන බලයනිර්ප්‍රභූසමාජ ස්තරයක් වෙතට මාරුවීමයි. අධිපති ප්‍රභූ පන්තිය සමග සමාජ, සංස්කෘතික, ඥාති, මිත්‍ර, විවාහ ආදි කිසිදු සම්බන්ධතාවක් නැති, නිර්ප්‍රභූ වීම නිසාම පිටස්තර වී සිටින, සමාජ ස්තර අතර දේශපාලන සන්ධානයකට මාරුවීමයි. මෙම වසරේ මැතිවරණ සහ මැතිවරණ ප්‍රතිඵල ගැන එජාපය, පොහොට්ටු පක්‍ෂය, ශ්‍රීලනිපය, පොහොට්ටුවෙන් කැඩී ගිය කොටස් මෙන්ම එජාපයෙන් කැඩී ගොස් පිහිටුවා ගන්නා ලද සජබයද බියට පත්වන්නේ, එක සමාජ පන්තියකින් තවත් සමාජ පන්තියකට, අධිපති ප්‍රභූ තන්ත්‍රයේ සිට අධිපති නොවන නිර්ප්‍රභූ සමාජ පන්තියකට, දේශපාලන බලය මාරුවීමේ හැකියාව තිබෙන නිසාය.

Monday 19 February 2024

ඕල්කට්තුමා ගැන තවදුරටත්

 

ඕල්කට්තුමා ගැන තවදුරටත්

 

මෙරට බෞද්ධ පුනර්ජීවනයට හේතුව වූයේ ඉංගිරිසි ක්‍රිස්තියානි (ඇංග්ලිකන්) හා මෙතෝදිස්ත සභා බුදුදහමට හා සසුනට එරෙහි කළ අපහාස උපහාස නින්දා ආදිය. සභා දෙක එංගලන්තයේ ඇති වූ සභා. ඔවුන්ට මෙරට ඉංගිරිසි පාලකයන්ගේ සහාය ලැබීම අරුමයක් නො වෙයි. මෙතෝදිස්ත සභාව තමයි ලංකාවේ පළමු ක්‍රිස්තියානි පාසල බිහි කෙළේ. 1814 දී පිහිටු වූ ගාල්ලේ රිච්මන්ඩ් විදුහල. රාජකීය විදුහල හිල් ස්ට්‍රීට් පාසල නමින් පිහිටුවන ලද්දේ ඇංග්ලිකන් ක්‍රිස්තියානි සභාව මගින් 1835 දී. එය පසුව කොළඹ ඇකඩමිය වී පසුව රජයේ විදුහලක් බවට පත්වුණා. රජය කියන්නේ ඉංගිරිසි ආණ්ඩුකාරයාගේ රජය එය සිංහල බෞද්ධ රජයක් නො වෙයි. ඇතැමුන් නම් හිතන්නේ එය ඊනියා ඓහික (secular) පාසලක් කියා. මෑතක දී නව විදුහල්පතිවරයා වැඩ භාර ගැනීමේ දී බෞද්ධ වත් පිළිවෙත් අනුගමනය කිරීම ගැන ආදි ශිෂ්‍ය සංගමයෙන් විශාල උද්ඝෝෂණයක් පවත්වා තියෙනවා. එහෙත් පාසල් ගීය මට නම් ඇහෙන්නේ ක්‍රිස්තියානි ගීතයක් ලෙස. ලංකාවේ කිසිම ඓහික පාසලක් නැහැ. සියළු පාසල් ක්‍රිස්තියානි/කතෝලික පාසල්.

Sunday 18 February 2024

ඉංගිරිසින් සසුනට කළ වෙනස්කම්වලට ඉංගිරිසි ආර්ථිකයෙන් ම විරුද්ධත්වය

 

ඉංගිරිසින් සසුනට කළ වෙනස්කම්වලට ඉංගිරිසි ආර්ථිකයෙන් විරුද්ධත්වය

 

අද ලියන්න අවශ්‍ය ඕල්කට්තුමා ගැන. ගැනත් බොහෝ දේ මා කලින් ලියා තියෙනවා. එහෙත් ඇතැම් පඬි නැට්ටන් ලිපි කියවන්නේ පළමු වතාවට. එවිට ඔවුන් තමන් පඬි නැට්ටන් බැවින් නලියා මෝඩයා යන අදහස පිට මොන මෙනාවා හරි ලියනවා. මා දැන් අවුරුදු හතළිහකට ආසන්න කාලයක් තිස්සේ කියනවා දැනුම යනු ඊනියා හොයා ගැනීමක් නොව අපේ සංස්කරණයක් බව හා එය අවිජ්ජා පච්චයා සංඛාරා මත පදනම් වන බව හා දැනුම සංස්කරණය වන්නේ යම් චින්තනයක බව. මගේ ලෝකය කෘතියෙහිත් ගැන සඳහනක් තියෙනවා.