නාථ දෙවියන් හා විපස්සක දෙවියන් යනුවෙන් හැඳින්වෙන ප්රාණීන්ගෙන් අපට දැනගැනීමට ලැබුණේ රජරට වකුගඩු රෝගයට ප්රධාන හේතුව ආසනික් බව ය. එයට තවත් හේතු දෙකක් සම්පූර්ණ විය යුතු බවත් කියැවිණි. එනම් කුඹුරු පස යනුවෙන් හැඳින්වෙන පස හා කිවුල් ජලය ය. ආසනික් පොළොවට ලැබෙන්නේ කෘෂිරසායන ද්රව්යයන්ගෙන් බව ද කියැවිණි. මේ දැනුම අපට ලැබුණේ ප්රියන්තා සේනානායක මහත්මිය මගිනි. ඇය බටහිර, ආයුර්වේද, සිංහල පාරම්පරික ආදී කිසිම වෛද්ය ක්රමයක් පිළිබඳ දැනුමක් ලබා නො තිබුණා ය. එබැවින් අපට ප්රියන්තා සේනානායක මහත්මියගෙන් ලැබුණේ ඇය දෙවියන්ගෙන් හෝ වෙනත් මනුෂ්ය නොවන ප්රාණීන්ගෙන් හෝ ලත් දැනුමකි. රජරට නිදන්ගත වකුගඩු රෝගය පිළිබඳ ව අපට දැනුම් දුන් වෛද්ය චන්න ජයසුමන මහතා මා විසින් ඇය වෙත යොමු නොකෙරෙන්නට මේ දැනුම අපට නො ලැබෙන්නට තිබිණි.
දෙවියන්ගෙන් භූතයන්ගෙන් දැනුම ලබාගැනීම අපේ සංස්කෘතියට ආගන්තුක දෙයක් නො වේ. එය පැරණි සංස්කෘතීන් බොහොමයක් ම දැනුම ලබාගත් ක්රමයක් විය. පැරණි ග්රීකයෝ ද, වෛදිකයෝ ද, යුදෙවුවෝ ද එලෙස දැනුම ලබාගත්හ. එහෙත් ඒ ඒ අයට ලැබුණේ ඒ ඒ අයගේ දෙවිවරුන්ගේ දැනුම ය. ඒ දැනුම ද සාපේක්ෂ විය. ඒ ඒ දෙවියන්ගේ ආකල්ප හා වෙනත් ලක්ෂණ ඒ ඒ දැනුම්වල දැකිය හැකි ය. යුදෙවු දෙවියෝ ලෝකය මැවූ දෙවියකු ගැන විශ්වාස කළහ. ඔවුන්ට සදාකාලික නිරයක් හා සදාකාලික ස්වර්ගයක් විය. ඔවුන් ලබාදුන්නේ වියුක්ත දැනුමක් යැයි විශ්වාස කළ හැකි ය. අපේ සම්යග්දෘෂ්ටික දෙවියන්ගේ දැනුම නිවණට සාපේක්ෂ විය. අපට ඔවුන් ලබාදුන් දැනුම නිවන් අවබෝධ කරගැනීමට රුකුල් දෙන්නක් විය. අපට ලබාදෙන දැනුම බොහෝ විට සංයුක්ත දැනුමක් වෙයි. කිනම් සංස්කෘතියක වුව ද දෙවියන්ගෙන් ලත් දැනුමෙහි ද අඩුපාඩුකම් තිබූ බව හා තිබෙන බව අමතක නොකළ යුතු ය.
ඉතා මැතක ජීවත් වූ සුප්රසිද්ධ ඉන්දියානු ජාතික ගණිතඥයා වූ රාමනුජන් විද්වතා ද හින්දු දේවතාවියකගෙන් දැනුම ලබාගත්තේ ය. ඔහු බටහිර ගණිතයෙහි දක්නට ලැබෙන ප්රමේය සාධනය පිළිබඳ නොදැන සිටියේ ය. එහෙත් ඔහුට අනන්තය පිලිබඳ ඉතා විශිෂ්ට වූ දැනුමක් තිබුණේ ය. එය විශ්ලේෂණයෙන් ලබාගත් දැනුමක් නොව දෙවියන් සමග ආධ්යාත්මික ව (අන්තර්ඥානයෙන්) කරන ලද සන්නිවේදනය ඔස්සේ ලබාගත් දැනුමක් විය. අද පවා ලෝකයේ විවිධ රටවල විවිධ පුද්ගලයන් දෙවියන්ගෙන් හා භූතයන්ගෙන් දැනුම ලබාගන්නා බවට සැකයක් නැත.
අද ලෝකයේ ආධිපත්යය දරන්නේ ග්රීක යුදෙවු ක්රිස්තියානි චින්තනය හා යුදෙවු ක්රිස්තියානි සංස්කෘතිය ය. මේ සංස්කෘතියෙහි ඇතැමුනට, විශේෂයෙන් ම යුදෙවුවනට දැනුම ලබාදෙන යුදෙවු දෙවියන් තවමත් සිටින්නට ඉඩ ඇත. බටහිර විද්යාව ඉහත සඳහන් චින්තනය මත පදනම් ව යුදෙවු ක්රිස්තියානි සංස්කෘතියෙහි නිර්මාණය වන්නකි. නොබෙල් ත්යාග දිනාගන්නා අයගෙන් විශාල ප්රමාණයක් යුදෙවුවෝ වෙති. ඔවුන් වියුක්ත චින්තනයෙන් දක්ෂයන් වන්නා සේ ම ඔවුන් සමහරකුට යුදෙවු දෙවියන්ගෙන් දැනුම ලැබෙන්නේ ය යන්න බැහැර කළ හැකි නො වේ. යුදෙවු විද්යාඥයන් ඇසුරු කරන පිටරට වසන සිංහලයන්ට මේ සම්බන්ධයෙන් විස්තර දැනගත හැකි නම් එය අප සියළු දෙනාට ම වැඩදායක වනු ඇත.
එසේ වුවත් ඒ සංස්කෘතියෙහි යුදෙවු නොවන්නන්ට එවැනි දැනුමක් නොලැබෙන්නේ යැයි සිතිය හැකි ය. ගැලීලියෝ නිවුටන් ආදීන් විසින් බටහිර විද්යාව නිර්මාණය කරනු ලැබීමට ප්රධාන හේතුව ද ඔවුන්ට ආධ්යාත්මික ව දැනුමක් ලබාගැනීමට නොහැකිවීම යනු මගේ පිළිගැනීම ය. කෙසේ වෙතත් අපට ආධ්යාත්මික ව වුව ද ලැබෙන්නේ සංයුක්ත දැනුමකි. වකුගඩු රෝගය හා ආසනික් සම්බන්ධ දැනුම ද සංයුක්ත දැනුමකි.
අපට එම දැනුම ලැබුණු විට අපි එය එක්විට ම ප්රසිද්ධ නො කළෙමු. මෙරට සිටින පුහු විද්යාඥයන් හා බටහිර වෛද්යවරුන් එය නොපිළිගන්නා බව අපි දැන සිටියෙමු. එබැවින් අපි ඒ සම්බන්ධයෙන් බටහිර විද්යාවට අනුකූල පර්යේෂණ කැලණිය විශ්වවිද්යාලයෙහි දී ආරම්භ කළෙමු. එහි දී මහාචාර්ය මාලා අමරසිංහ හා මහාචාර්ය ප්රියානි පරණගම මහත්මීහු විශාල මෙහෙයක් ඉටුකළහ. විශේෂයෙන් ම මහාචාර්ය පරණගම මහත්මිය මහත් කැපවීමකින් තම සෞඛ්ය තත්ත්වය පවා නොසළකමින් බොහෝ දිනවල අලුයම තුන හතර පමණ වන තෙක් පර්යේෂණවල නියැලුණා ය. එහෙත් මෙරට කුහක විද්යාඥයෝ ඇයට ජාතික සම්මානයක් දීම වෙනුවට කුඩුකේඩුකම් කළහ. අපේ උපකරණ කිියා විරහිත බව එක් මහාචාර්යවරියක් කියන විට ඇගේ මහාචාර්ය සැමියා අපට පිස්සු යැයි කීවේ ය. තවත් අයකුට තම ෆ්ලුවොරයිඩ් සිහිනයෙන් අවදි වීමට නො හැකි විය. ඔහුට ඇතැම් කරුණුවල දී උසස් පෙළ දැනුම ද නැති බව පෙනී ගියේ ය. එක් ආහාර තාක්ෂණවේදියෙක් අපේ පරීක්ෂණාගර ජාත්යන්තර වශයෙන් පිළිගෙන නැතැයි කීවේ ඔහුගේ පර්යේෂණාගාර ද එලෙස පිළිගැනීමකට ලක් වී නොමැති බව අමතක කරමිනි.
කෙසේ නමුත් ඒ සියළු දෙනා පාහේ කියා සිටියේ ආසනික් රජරට හා අදාළ වෙනත් පෙදෙස්වල නොමැති බවත් වකුගඩු රෝගයට හේතුව ආසනික් නොවන බවත් ය. ආසනික් ඇතැයි කී අය ද එය නෛසර්ගිකව පොළොවේ ඇති බව කීහ. ආසනික් එකතු වී ඇත්තේ ක්යෂිරසායනික ද්රව්යවලින් බව ඔවුහු නො පිළිගත්හ. ඇතැමුනට අනුව අපි පර්යේෂණ නොකර හුදෙක් දෙවියන් කී දෙයක් යැයි කියමින් ආසනික් ගැන කතාකළ කට්ටිඩියෝ වූයෙමු. එසේ කී අය අතර බටහිර විිද්යාඥයෝ ද බටහිර වෛද්යවරු ද වූහ. මෙරට කට්ටඩියන්ට හෙවත් ගුරුන්නාන්සේලාට බටහිර විද්යාඥයන්ට හා බටහිර වෛද්යවරුන්ට මෙන් සමාජ තත්ත්වයක් නොලැබී ඇත්තේ සමාජ ආධිපත්යය බටහිර විද්යාවට ඇති බැවිනි. ශ්රී ලංකා විද්යාභිවර්ධන සංගමය සමාජ විද්යාවට මෙන් ම ඉංජිනේරු විද්යාවට ද තුන්වැනි පංතියේ උපාධි ලබාගත් අයකුගේ මැදිහත්වීමෙන් මගේ අවිද්යාව හා මිථ්යාව පිලිබඳ ප්රකාශයක් නිකුත් කළේ ය. එතැනින් නොනැවතුනු ඔවුහු මහාචාර්ය පරණගම හා මහාචාර්ය අමරසිංහ මහත්මීන් මා සමග එක්ව කටයුූතු කිරීම නතර නොකළහොත් ඔවුන් විද්යාඥවරියන් ලෙස සෑලකීම ප්රශ්නයක් වන බවට තර්ජනය කළහ. ජීවිතයේ කිසි දිනෙක නව සංකල්පයක් හෝ ප්රවාදයක් හෝ නිර්මාණය කර නොමැති වුවත් ශ්රී ලංකා විද්යා ඇකඩමිය නම් ව්යාජ ගාම්භීර සංවිධානයක අධිසාමාජික පදවි ලද්දෝ ද ඊනියා විද්යාත්මක විධික්රමයක් ගැන තමන් නොදන්නා බහුබූත දෙඩවූහ.
අප මේ පර්යේෂණ බොහෝමයක් කර සාර්ථක ප්රතිඵල ලබාගැනීමෙන් පසු ඒ බව පුවත්පතින් මගින් ජනතාවට කීවෙමු. මට කසිකබල් පත්රියා සතපහක්වත් නො වටියි. මට අවශ්ය වූයේ හැකි ඉක්මණින් අපේ ප්රතිඵල ජනතාවට දැන්වීමට ය. අපේ දැනුම අප ජනතාවට ප්රකාශ කළේ 2011 ජනවාරියේ පමණ ය. එහෙත් පුහු විද්යාඥයෝ අපේ පර්යේෂණාගාරවල අඩුපාඩුකම් ඇතැයි ද ඒවා ජාත්යන්තර වශයෙන් පිළිගැනී නැතැයි ද කීහ. ජාත්යන්තර වශයෙන් පිළිගැනී ඇතැයි කියන පරමාණු බලශක්ති අධිකාරයේ පර්යේෂණාගාරයට ද මහාචාර්ය විජය කුමාර් මහතාගේ සභාපතිත්වය යටතේ වූ තාක්ෂිණක පර්යේෂණ ආයතනයට ද ආසනික් හසු නො වී ය. පරමාණු බලශක්ති අධිකාරිය චම්පික රණවක මහතා යටතේ වූ ආයතනයකි. ඒ මහතා විද්යාඥයන්ට පූර්ණ නිදහස දී ඇතැයි සිතිය හැකි ය. කෙසේ වෙතත් ඒ මහතාගේ ම පක්ෂයේ පාර්ලිමේන්තු මන්ත්රී අතුරලියේ රතන හිමියන් මේ කටයුතුවලට මැදිහත් වූයේ 2011 මාර්තු මාසයෙන් පමණ පසුව ය. ඒ වන විට බටහිර රසායන විද්යාව අනුව අප කළ පර්යේෂණ බොහෝමයක් අවසන් වී තිබිණි. උන්වහන්සේ ඇතැම් නියැදි මලයාසියාවේ පර්යේෂණාගාරයක පරී්ක්ෂා කරවීමට නම් කටයුතු කළහ. එහෙත් පර්යේෂණ ආරම්භ කළේ උන්වහන්සේගේ මැදිහත්වීමෙන් නො වේ. ආසනික් නැති බව කී තවත් ආයතනයක් වූයේ දිනේෂ් ගුණවර්ධන මහතා යටතේ ඇති අමාත්යාංශය ය. ඒ අමාත්යාංශය ඉන්දියාවෙන් තරුණ විද්යාඥවරියන් දෙදෙනකු ගෙන්වා ඔවුන් මගින් ආසනික් නැතැයි කීවේ ය.
ලෝක සෞඛ්ය සංවිධානයට ද ඇස කණ පියාගෙන සිටීමට නොහැකි විය. ඔවුහු ද පර්යේෂණ ආරම්භ කළහ. ඔවුන්ගේ අවසාන වාර්තාව සති කිහිපයකට පෙර නිකුත් විණි. බටහිර ක්රිස්තියානි යටත්විජිතවාදයේ තවත් උපකරණයක් පමණක් වූ ලෝක සෞඛ්ය සංවිධානයට අප අපේ දෙවියන්ගෙන් ලත් දැනුම අනුමත කිරීමට නො හැකි ය. එහෙත් ඔවුන්ට ද නිදන්ගත වකුගඩු රෝගය හා ආසනික් අතර සම්බන්ධයක් ඇති බව ද කෘෂිරසායනික ද්රව්යවලින් ආසනික් එකතුවන බව ද පිළිගැනීමට සිදු වී ඇත. ඔවුන් දැන් සූදානම් වන්නේ ආඳා මාළු ඉරටෙන් කෑමට ය. ඔවුන් තම වාර්තාවෙන් ඉඟිකරන්නේ වකුගඩු රෝගයට හේතුව කැඩ්මියම් බවත් ආසනික් එහි දී උතප්රේරකයක් විය හැකි බවත් ය. අපි එය එසේ නොවේ යැයි කියමු. වකුගඩු රෝගයට ප්රධාන හේතුව ආසනික් ය. එහි දී කිවුල් ජලය යම් කාර්යයක් ඉටුකරයි. ආසනික් කිවුල් ජලයේ වූ කැල්සියම් හා මැග්නීසියම් ලවණවල අණු අතර “සැඟ වී” ඇත. අදාළ පෙදෙස්වල කිවුල් ජලයෙහි ආසනික් ඇති බව කසිකබල් විද්යාඥයන්ට තවමත් පරීක්ෂණවලින් දැනගැනීමට නොහැකි වී ඇත්තේ ආසනික් එසේ “සැඟ වී” ඇති බැවිනි. ඇතැම් අවස්ථාවල කැඩ්මියම් උත්ප්රේරකයක් ලෙස ක්රියා කරයි. තමන්ගේ පරීක්ෂණවලට ආසනික් හසුනොවන බැවින් ආසනික් නැතැයි කීම කසිකබල් විද්යාත්මක ක්රමය විය හැකි ය. මේ විද්යාඥයන් දෙවියන් නැතැයි කියන්නේ ද ඔවුන්ගේ උපකරණවලට දෙවියන් හසු නොවන බැවිනි. මේ උද්ධච්ඡයන්ට අනුව යමක් ඔවුන්ගේ ඉන්ද්රියවලට හෝ උපකරණවලට හෝ ගෝචර නොවන්නේ නම් ඒ නො පවති. එවිට ඔවුන්ගේ ප්රවාදවල හෙවත් කතන්දරවල කියැවෙන ගුරුත්වාකර්ෂණය වැනි ඉන්ද්රියගෝචර නොවන සංකල්ප ගැන කුමක් කියමු ද? ඉලෙක්ට්රෝනයක් දැක ඇති අයකු ඉදිරිපත් වන්නේ ද?
නොයෙකුත් වර්ගවල වකුගඩු රෝග ඇත. ඇතැම් වකුගඩු රෝගවලට හේතුව කැඩ්මියම් වෙයි. එසේ වුවත් රජරට වැව්වල මාළුන්ගේ හා නෙලුම් අලවල කැඩ්මියම් තිබූ පමණින් රජරට නිදන්ගත වකුගඩු රෝගයට ද හේතුව කැඩ්මියම් යැයි නිගමනය කළ නො හැකි ය. බටහිර වෛද්ය විද්යාවට අනුව රජරට වකුගඩු රෝගයට හේතුව කිව නොහැකි ය. එයට හේතුව කැඩ්මියම් නම් කැඩ්මියම් නිසා ඇතිවන වකුගඩු රෝග ගැන දන්නා බටහිර වෛද්යවිදාවට ඒ හඳුනාගැනීමට හැකිවිය යුතුව තිබිණි. එහෙත් බටහිර වෛද්ය විද්යාවට එසේ කළ නොහැකි විය. එයින් කියැවෙන්නේ රජරට වකුගඩු රෝගයට හේතුව කැඩ්මියම් නො වීම ය. ලෝක සෞඛ්ය සංවිධානයට එය වසංකළ නො හැකි ය. බටහිර වෛද්ය විද්යාව තවමත් රජරට වකුගඩු රෝගයට හේතුව කුමක් දැයි නො දනියි. එයට ප්රධාන හේතුව ආසනික් යැයි අපි නිර්භයව කියමු. එපමණක් නොව ආසනික් පසට, ජලයට හා වාතයට එකතුවන්නේ කෘෂිරසායනික ද්රව්ය නිසා බව ද අපි කියමු.
දැන් කළ යුත්තේ හැකි ඉක්මණින් කෘෂිරසායනික කෘෂිකර්මයෙන් ඉවත් වී දේශීය පොහොර (කොම්පොස් නො වේ) යොදා සිංහල ගොවිතැන් ක්රම භාවිතාකිරීමත් වකුගඩු රෝගීන්ට දෙවියන්ගෙන් ලබාගත් ප්රතිකාර හෝ සිංහල පාරම්පරික ප්රතිකාර හෝ ලබාදීමට කටයුතු කිරීමත් ය. මෙරටට ගැලපෙන්නේ සිංහල වෙදකම හා සිංහල ගොවිකම මිස වියදම් අධික විදේශීය විනිමය නාස්ති කරන බටහිර වෙදකම හා බටහිර කෘෂිකර්මය නො වේ. බටහිර වෙදකමට ප්රතිකාර නැත. එහි කෙරෙන්නේ රෝග කළමනාකරණය මිස රෝග සුවකිරීම නො වේ. අද රජරට ගොවීන් මියයන්නේ බටහිර විද්යාවේ හා දැනුමේ ආධිපත්යය, කෘෂිරසායන ආනයනයකරන්නන් හා ඔවුන්ට අත හිත දෙන කසිකබල් නිලධාරීන් හා දේශපාලනඥයන් නිසා ය. බටහිර විද්යාවට හා දැනුමට බිය නොවී සිංහල දැනුමට වහාම යමු. ආසනික් පිළිබඳ දැනුම ලැබුණේ මනුෂ්ය නොවන ප්රාණීන්ගෙනි. අද ආසනික් හා වකුගඩු රෝගය අතර සම්බන්ධයක් ඇති බව බටහිර විද්යාවට ද පිළිගැනීමට ද සිදු වී ඇත. බටහිර විද්යාවට තවමත් දෙවියන් සිටින බව පිළිගැනීමට නො හැකි ද?
(13/03/06)